OpavaNet FAQ Internet
Internet

Rychlá navigace:

Otázka: Vůbec mi nefunguje internetové připojení. Co mám dělat?

Odpověď:

  • zkontrolovat jestli je v PC připojen a neporušen kabel (možná kontrola přes LEDdiodu)
  • restartovat PC
  • provést kontrolu hardwarového konfliktu síťového adaptéru. (ovládací panely, systém, správce zařízení, síť. adaptéry)
  • reinstalace síťové karty, protokolů a jejich nastavení
  • pokud není problém vyřešen, kontaktujte Hotline

Otázka: Internet mi funguje, ale nemůžu přijímat ani odesílat poštu. Co mám dělat?

Odpověď:

  • zkontrolovat nastavení Vašeho e-mailového klienta
  • zkontrolovat nastavení POP3 (server příchozí pošty) - mail.opanet.cz
  • zkontrolovat nastavení SMTP (server odchozí pošty) - smtp.opanet.cz
  • zkontrolovat nastavení uživatelského jména a uživatelského hesla dle smlouvy
  • vypnout zabezpečení SSL a vypnout přihlašování s ověřením zabezpečeného hesla (nástroje, účty, vlastnosti, servery a upřesnění)
  • pokud není problém vyřešen, kontaktujte Hotline

Otázka: Nefunguje mi určitá www stránka, ale jiné ano. V čem je problém?

Odpověď:

  • problém zpravidla nebývá v naší síti, ale server, který nese www stránky může být odpojen či je právě servisován nebo jeho poskytovatel internetové konektivity má technické problémy

Otázka: Zdá se mi, že se www stránky načítají pomalu, proč?

Odpověď:

  • máte pravděpodobně spuštěno více aktivních oken v prohlížečích
  • máte zároveň spuštěn emailový klient, který aktuálně stahuje novou poštu
  • internetovou linku využívá jiný počítač na Vaší lokální síti
  • pokud není problém vyřešen, kontaktujte Hotline

Otázka: Jaké jsou nároky na konfiguraci mého PC?

Odpověď:

  • počítač musí korektně pracovat se síťovým adaptérem a operační systém se síťovým protokolem TCP/IP
  • pokud Váš systém vyžaduje k instalaci sítě ovladače, je nutné je mít dostupné a to buď na disku či na CD-ROM a v počítači mít funkční CD-ROM mechaniku. Doporučenou minimální konfigurací tedy bude PC s procesorem Pentium nebo vyšší, s korektně fungujícím systémem Windows 98 nebo vyšším, PCI síťová karta s konektorem RJ 45 (TP kabel)

Otázka: Jakým způsobem se dostane kabel do bytu?

Odpověď:

  • naši technici jej protáhnou pojistkovou skříní nebo průrazem ve zdi. V bytě je volně tažen až k počítači. Za příplatek si můžete objednat zalištování či svorkování kabelu v bytě

Otázka: Vyměnil jsem síťovou kartu a připojení mi nefunguje, co mám dělat? Bude internet fungovat na jiném počítači?

Odpověď:

  • Připojení je registrováno na MAC adresu síťové karty, kterou je potřeba změnit. Internet bude v provozu pouze na PC, jehož síťová karta je registrována. Pro zapojení více počítačů je zapotřebí hardwarový nebo softwarový router.

Otázka: Co je to veřejná a neveřejná IP adresa?

Odpověď:

  • Neveřejná IP adresa je dostupná pouze v síti OpavaNet, v celé síti internet pak není počítač natolik vystaven útokům z internetu (viry, spam atd.). Veřejná IP adresa je dostupná z celé sítě internet - umožňuje využití aplikací vyžadujících přímé TCP/UDP spojení. Je doporučené počítač chránit pomocí Firewallu před zneužitím z internetu.

Otázka: Co musím mít připraveno, když chci řešit technický problém s Hotline?

Odpověď:

  • Je zapotřebí být u zapnutého PC a mít k dispozici instalační CD a aktivační průvodku nebo smlouvu, kde jsou uvedeny loginy, hesla a číslo smlouvy.

Otázka: Co je to spam? Proč mám zavirovaný počítač, když jsem nic nespouštěl?

Odpověď:

  • Na free-mailech nebo při registraci na serverech nabízející různé služby se často vyskytuje tzv. spam - hromadné rozesílání pošty. Zároveň se často pomocí mailů šíří různé viry, které se dokáží v některých emailových klientech sami vyvolat. Řešením je používat Firewall např. http://www.kerio.com/cz/) a antivirový systém např.(http://www.aec.cz/).