Rychlá navigace:
Otázka: Vůbec mi nefunguje internetové připojení. Co mám dělat?
Odpověď:
- zkontrolovat jestli je v PC připojen a neporušen kabel (možná kontrola přes LEDdiodu)
- restartovat PC
- provést kontrolu hardwarového konfliktu síťového adaptéru. (ovládací panely, systém, správce zařízení, síť. adaptéry)
- reinstalace síťové karty, protokolů a jejich nastavení
- pokud není problém vyřešen, kontaktujte Hotline
Otázka: Internet mi funguje, ale nemůžu přijímat ani odesílat poštu. Co mám dělat?
Odpověď:
- zkontrolovat nastavení Vašeho e-mailového klienta
- zkontrolovat nastavení POP3 (server příchozí pošty) - mail.opanet.cz
- zkontrolovat nastavení SMTP (server odchozí pošty) - smtp.opanet.cz
- zkontrolovat nastavení uživatelského jména a uživatelského hesla dle smlouvy
- vypnout zabezpečení SSL a vypnout přihlašování s ověřením zabezpečeného hesla (nástroje, účty, vlastnosti, servery a upřesnění)
- pokud není problém vyřešen, kontaktujte Hotline
Otázka: Nefunguje mi určitá www stránka, ale jiné ano. V čem je problém?
Odpověď:
- problém zpravidla nebývá v naší síti, ale server, který nese www stránky může být odpojen či je právě servisován nebo jeho poskytovatel internetové konektivity má technické problémy
Otázka: Zdá se mi, že se www stránky načítají pomalu, proč?
Odpověď:
- máte pravděpodobně spuštěno více aktivních oken v prohlížečích
- máte zároveň spuštěn emailový klient, který aktuálně stahuje novou poštu
- internetovou linku využívá jiný počítač na Vaší lokální síti
- pokud není problém vyřešen, kontaktujte Hotline
Otázka: Jaké jsou nároky na konfiguraci mého PC?
Odpověď:
- počítač musí korektně pracovat se síťovým adaptérem a operační systém se síťovým protokolem TCP/IP
- pokud Váš systém vyžaduje k instalaci sítě ovladače, je nutné je mít dostupné a to buď na disku či na CD-ROM a v počítači mít funkční CD-ROM mechaniku. Doporučenou minimální konfigurací tedy bude PC s procesorem Pentium nebo vyšší, s korektně fungujícím systémem Windows 98 nebo vyšším, PCI síťová karta s konektorem RJ 45 (TP kabel)
Otázka: Jakým způsobem se dostane kabel do bytu?
Odpověď:
- naši technici jej protáhnou pojistkovou skříní nebo průrazem ve zdi. V bytě je volně tažen až k počítači. Za příplatek si můžete objednat zalištování či svorkování kabelu v bytě
Otázka: Vyměnil jsem síťovou kartu a připojení mi nefunguje, co mám dělat? Bude internet fungovat na jiném počítači?
Odpověď:
- Připojení je registrováno na MAC adresu síťové karty, kterou je potřeba změnit. Internet bude v provozu pouze na PC, jehož síťová karta je registrována. Pro zapojení více počítačů je zapotřebí hardwarový nebo softwarový router.
Otázka: Co je to veřejná a neveřejná IP adresa?
Odpověď:
- Neveřejná IP adresa je dostupná pouze v síti OpavaNet, v celé síti internet pak není počítač natolik vystaven útokům z internetu (viry, spam atd.). Veřejná IP adresa je dostupná z celé sítě internet - umožňuje využití aplikací vyžadujících přímé TCP/UDP spojení. Je doporučené počítač chránit pomocí Firewallu před zneužitím z internetu.
Odpověď:
- Je zapotřebí být u zapnutého PC a mít k dispozici instalační CD a aktivační průvodku nebo smlouvu, kde jsou uvedeny loginy, hesla a číslo smlouvy.
Otázka: Co je to spam? Proč mám zavirovaný počítač, když jsem nic nespouštěl?
Odpověď:
- Na free-mailech nebo při registraci na serverech nabízející různé služby se často vyskytuje tzv. spam - hromadné rozesílání pošty. Zároveň se často pomocí mailů šíří různé viry, které se dokáží v některých emailových klientech sami vyvolat. Řešením je používat Firewall např. http://www.kerio.com/cz/) a antivirový systém např.(http://www.aec.cz/).
|